fredag 16 januari 2009

Motivationen sätter gränserna...



Jag vaknade när David steg upp i morse och blev plötsligt väldigt sugen på drag. Vattnade Iss, sov en timme till och så åkte vi ut en sväng! Han är så osäker, min Isse-pojke, och det är vår största svaghet när det gäller drag. För ett tag sen bestämde jag mig för att börja köra lite dragträning runt i stan, för att han ska vänja sig vid att jobba fast det händer många saker omkring. Sagt och gjort, idag körde vi ett varv runt stan! Det gick långsamt men sakta framåt förbi människor, barnvagnar, traktorer, hundar, fåglar, trafikerade vägar och vatten. Det gick jättefint, enda ordentliga stoppet var när en läskig farbror och hundra fiskmåsar stod mitt i vägen :).

Jag tänkte prova köra två och en halv mil, men efter en och en halv började motivationen sina. Iss motivation alltså. Då är det inte mycket mer än att åka hem, och så gjorde vi. Det är lustigt det där med motivation, en klok farbror sa en gång att det man behöver träna mest med en draghund är motivation, finns den väl där så är det inga problem att få upp konditionen på den. Så är det nog med det mesta egentligen. Om man är motiverad kan man göra precis vad som helst egentligen, övervinna så otroligt mycket mer än man kan om man inte har det. Jag ska nog se till att jobba lite mer på motivation, även på mitt eget arbete!

Hittade en bild i kameran från när min kära syster hjälpte mig färga håret. Nu kommer min mamma att få dåndimpen, det är oändligt många år sedan jag hade en hårfärg som inte var svart, röd eller extremt blekt! Ps. det är nästan min naturliga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.