torsdag 12 mars 2009

I väntans tider...




Ännu en gång har vår tid för magnetröntgen blivit uppskjuten. Den här gången fick jag veta det dagen innan så vi slapp resa hela vägen i onödan. Ny tid är 23:e, om tio dagar ungefär. Hoppas det blir av den gången då!

I övrigt så går det inte att vara hemma utan att le åt Baby. Hon är så livsglad nu, går runt i lägenheten och viftar på svansen åt höger och vänster och bara njuter av livet! Jag känner knappt igen den hunden jag tog för fem år sedan, som knappt gick att nå fram till överhuvudtaget - inte var intresserad av någonting, speciellt inte av kontakt med människor. Idag var vi ute och körde en kort dragrunda i full fart och det var ingen ordning på gammeltanten. Studsade och hoppade men galopperade hela vägen. Efteråt så var det lek och rullningar och inviter hela vägen. Jag är så lycklig att hon är lycklig :)

Bilden ovan är från Polarhundmästerskapen, efter första loppet. Det var kallt och fuktigt och vi blev frostiga allihopa fast mest frostig blev väl den som jobbade mest :) Nu börjar dragsäsongen rundas av, vi kör någon gång i veckan men har börjat mer med klövjning, stock-drag, balansträning och sådant. Tänkte jag skulle sy sånna där viktmanchetter också, bra styrketräning på promenaderna. Köpte en sån bra bok på veterinärstationen i Valla, Fysträning för hund. Den går igenom hur muskulatur och träning fungerar, hur man kan effektivisera träningen och bygga muskler på alternativa sätt. Skitbra och inspirerande bok, jag rekommenderar den varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.