torsdag 19 mars 2009

Skön dag och slapp kväll...



Gick lite tidigare från jobbet idag och passade på att ta en promenad i Varamon. Det har varit så soligt och fint nu några dagar men jag har bara suttit och nött kontorsstol så jag tyckte det var på tiden att göra något annat. Det var skönt men jobbigt att gå i sanden, hundarna hade tokfnatt största delen av tiden och var jätteglada :)
Jag tror jag är i en styra-upp-fas i livet igen, jag rensar gamla grejer och tar tag i saker som blivit liggandes. Närmast på tur står den alldeles för långa avocadoplantan som ska planteras om och klippas ner. Kanske också är dags att rensa skrivbordet på datorn, bakgrundsbilden är nästan täckt... Sen så någon gång i framtiden ska det bli en hemsida men det är nog för stort projekt för denna gången.

När vi kom hem efter promenaden var jag helt slut. Gjorde lite enchiladas (tack Eva och Indira för receptet!!) som var helt galet gott! Det tillsammans med bästa serien Alias made my day! Sidney Bristow är en av mina stora idoler, ibland när livet suger eller jobbiga saker händer så frågar jag mig själv hur hon skulle gjort i den situationen. På något sätt ger det lite distans och självkänsla att sedan våga gå sin egen väg. Alias är en lite krånglig serie att börja se bara sådär, många personer att hålla reda på och det blir inte lättare av att hälften är dubbelagenter till höger och vänster så allt utspelar sig i näst intill parallella världar. Men att se den från början är kung och jag har tänkt plöja mig rakt igenom alla dvd-boxarna till jag kommer till den femte som jag faktiskt inte har sett :D Det blir le grand final!!

Igår när jag kom hem från jobbet låg där ett litet hemligt grönt paket på sängen. David hade köpt sista delen i Millennium-triologin till mig! Gissa om jag har att göra i helgen?! :D Förutom att läsa och kolla på teven så har jag för avsikt att faktiskt börja med agilityn igen på allvar. Kanske det kan bli lite tävlande så småningom? Hoppas det!

Slutligen så grattar vi Annika som har blivit farmor då Sirius och Maja nu har fått sina valpar! Mer om det på deras hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.