fredag 14 augusti 2009

Det går framåt, sakta men säkert!!



Jag är glad att jag skriver mina mål här i bloggen, det är så roligt att sitta idag och läsa vad jag hade planerat inför träningstävlingen igår. Jag kan konstatera att jag har gjort mitt jobb och hållit väl fast vid mina planer! Första banan är Iss i stort sett oberörd av omgivningen. Den underbara domaren Roger Franksson gick med på att vara lite passiv för att vi skulle kunna testa om det hade någon betydelse för Issen. Ja, viss betydelse har det definitivt! Andra loppet var Issen mycket mer osäker, precis som de andra tävlingarna, men jag ser ändå framsteg, bland annat tar han platta tunneln den här gången - det har han inte gjort de andra gångerna!

Känslan såhär efteråt är en känsla av glädje. Jag känner att jag har gjort en riktigt bra insats. Jag har handlat och jobbat för fullt, med attityd på banan. Issen har delvis varit med och har definitivt haft stunder av stor glädje! Jag har även tagit mod till mig och värmt upp med honom lös. Det har fungerat utan problem, en gång råkade jag skicka honom rakt på en annan hund men matte ställde sig ivägen och Iss vände direkt. Jag hade även tagit med mig slalomet och körde det några gånger. Först gick det kanonfint men sedan började han svammla och jag lade av istället för att börja krångla. Som en underbar avslutning på kvällen körde jag delar av banan igen samtidigt som funktionärer gick runt plockade ner, och speakern hade prisutdelning. Först var Issen lite tveksam men ganska snart blev han helt avslappnad och tänd och glad!

Det ska nog lossna, detta. En vacker dag!

3 kommentarer:

  1. Visst är glädjekänslan oslabar! Ryser bara jag tänker på det. Det ska bli så skoj att se er i Eslöv!!
    Bara tre veckor dit =)
    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att du kikat i min blogg. Har tittat lite i din med stort intresse.....kul med människor som har ett genuint intresse för hundar och hundars beteenden....speciellt slädhundar. Är det nåt jag kan bistå med är du alltid välkommen att höra av dig per mail (finns på min sida).
    Desvärre måste jag säga att mitt bloggande sannolikt inte kommer att fortsätta, p g a att jag flyttat från norr och lagt hunderiet på is. Jag är alltför upptagen med mitt jobb för att kunna fortsätta med slädhundarna på ett konstruktivt sätt.
    Vänliga hälsningar
    Kent Hugosson

    SvaraRadera
  3. roligt att se dej med iss. glömmer inte dagen du kom med iss hem till mej. stora förendrigar har hänt med honom

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.