onsdag 2 september 2009

Snart kommer hösten....!!!



Ombytlig som jag är, börjar jag bli riktigt trött på agilityn. Det ska bli skönt att trappa ner med träningen till en gång i veckan och börja lite mer med DRAGET! Längtar jättemycket efter snabba skogsrundor med isande vind och arbetande hundar. Har börjat så smått med motivationsrundor för Issen. Förra året körde vi mycket tungt och långsamt och visst blev han ruskigt stark men han hängde inte med de andra riktigt. I år har jag lagt om strategin till korta roliga snabba rundor med mycket belöning och glädje - helt enligt mina nya insikter i agilityn! Jag vill att han bara ska älska att springa på i full fart! Vi har ju ingen brådska det här året utan kan gott använda hela säsongen till motivationsarbete.



Agilitysäsongen börjar som sagt närma sig sitt slut. Vi avklarade vår första officiella tävling för ett par veckor sedan och jag kan konstatera att det går framåt, sakta men säkert. Detta lopp var det bästa under dagen, Issen är fortfarande mycket berörd över miljön, men titta noga på de två sista hindrena, så får du en glimt av hans riktiga jag - med fart och fläkt! Vi har en tävling kvar i år, i Eslöv nu i helgen. Jag känner att det får räcka med det. Vi kommer fortsätta kursen i höst och vinterträna i ridhus med massa människor och hundar. Det, tillsammans med att Issen får fylla tre och mogna ännu mer under vintern, hoppas jag kan hjälpa honom en del med miljöträningen.

Jag träffade världens underbaraste söta tikvalp i helgen. Tolga. Hon fick mig att komma på nya tankar angående valpköp. Det kanske finns fler alternativ? Jag känner mig iallafall mer öppen nu, det kanske inte måste vara omöjligt detta med valp ändå. Det är ingen brådska och jag kan ta tid på mig att fundera hur jag vill ha det, men det kanske inte absolut måste vara av mina favoritföräldrar. Den som lever får se!

2 kommentarer:

  1. Du har så kloka strategier!! Så glad att du delar med dig!!
    Valp på gång?
    Nu blir man nyfiken =)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.