lördag 30 april 2011

Sök- och spårkurs!

Långt innan Diva blev helt blind, anmälde jag oss till en sök- och spårkurs hos Mia Karlsson på Hundia i Mjölby. Min tanke har ju länge varit att jag vill tävla bruks med min lilla tjeja. Förra sommaren harvade vi på med spåret under lång tid men kom aldrig riktigt någonvart. Nu skulle träningen tas upp igen med hjälp av en instruktör!

Men så blev Diva blind. Hela världen kastades omkull, på många sätt. Jag hade glömt bort kursen, lyckligtvis - för då hade jag kanske avanmält oss. När Mia frågade om vi fortfarande skulle gå, tvekade jag. Men ganska snart förstod jag att Diva verkligen ville leva, ville leka, ville aktiveras. Så idag är det dags. Sök- och spårkurs för blinda hunden!

Ps. Du får jättegärna komma med tankar, frågor, idéer och förslag! Enklast är att kommentera som "Namn/webadress". Det kan krångla på första försöket men brukar gå på andra!

2 kommentarer:

  1. Vad spännande att spåra med Diva! Borde ju inte vara några problem om man lägger spåren lite schysst!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt för er! Ni är så duktiga! :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.