onsdag 22 juni 2011

100 belöningar: #4 Jaga sorkar

Fördelar: En kanonbelöning för hundar som har ett naturligt stort intresse för jakt och att gräva. Belöning och berikning i ett! Kan vara mycket motivationshöjande för rätt hund.

Nackdelar: Kan vara svårt att få tag i bra sorkmark. Vi själva är inte delaktiga i belöningen (eller vi kan ju givetvis vara det - med risk för att åka in på psyket, hihi). Kan sluta blodigt.

Prisnivå: Gratis
Aktivitet: Medel
Hanterbarhet: God i rätt miljö

Totalbetyg: YYY

2 kommentarer:

  1. Jag ska prova att göra så, att stanna och se hur hon blir då. Har även bett min vän Ullis att kanske komma och kolla, ibland är det bättre med någon annans ögon att se på det hela. Jag har verkligen jättesvårt att sätta tummen på vad det är, jättesvårt att tyda henne. Jag har, innan vi upptäckte Shinas spondylos, kört med båda två lite men Cross blir lite ful och ger sig på Shina när hon blir för eggad. :/ Fast nu kör jag inte alls drag med Shina längre då veterinären sa att jag inte skulle göra det. Men vill ju komma igång med draget med Cross igen till höst, drog ju med henne förr men när jag och Peter gick isär och han tog henne först så blev det ett långt avhopp. Det enda jag måste få ordning på är hennes tempo för hon vill köra ihjäl sig det första hon gör nästan, hon är så himla het. :/

    SvaraRadera
  2. Glöm inte risken för dvärgbandmask på minussidan :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.