fredag 14 oktober 2011

Experttips!

Starten på SM förra året. Diva var supertänd! Men vem tog bilden? Kan det ha varit Anna-Carin Lönn?
Efter förra veckans vånda-inlägg om backar, har jag nu fått goda råd min gode vän Kenneth som har tränat länge och väl. Blev så glad och inspirerad att jag bara måste dela dem här. Håll tillgodo och ut med er i spåren!

"...det du måste göra är nu att boka tid med dig själv! Träna träna träna... Lätt att säga eller hur! ...Tid är nyckeln.! Eftersom du cyklar till jobbet så kan du ju passa på att lägga det som ett riktigt tränings pass! Till exempel en dag kör du max i varje uppförsbacke (strunta i tiden) nästa kör du tungt (högväxel) nästa fort hela sträckan (dock inte max i uppförsbacken). Eftersom träning är färskvara så är det viktigt att du tränar varje vecka MEN inte om du känner dig lite hängig! Man tappar lite men det kommer snabbt tillbaka om man inte är sjuk för länge. Det är ju alltid skönt att se förbättring så åk till den branta jävla backen :) Ta en tid, sätt ett rimligt mål, träna, träna. Träna minst sex veckor. Åk tillbaka och spöa den jäveln!!!! :) Jag delar upp jävliga backar i etapper om cirka femtio meter, är det riktigt brant så kan det bli tio meter. Jag fokuserar blicken på en sten eller lyktstolpe sen peppar jag mig själv att kämpa dit. Sen en ny sten, kämpa och vips så är man på toppen och då får kroppen chans att vila till nästa backe! Glöm inte att träna på att växla, det är jätteviktigt."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.