torsdag 20 oktober 2011

Sista passet


Diva och Kinoo gick i led och skötte sig alldeles utmärkt.

Igår kväll körde vi sista träningspasset innan SM. Det blev sexspann med hela flocken och David. Som vanligt, är det fascinerande hur en extra hund lyfter hela spannets styrka! Vanligtvis kör jag själv med fem hundar, nu satt även David på vagnen. Trots det verkade hundarna knappt märka av den extra vikten. Diva gick som ledarhund, det var premiär i ett så stort spann - åtminstone sedan hon blev blind. Jag har börjat lära mig hur jag ska gå tillväga med styrningen; att säga svängkommandot samtidigt som hon vittrar korsningen verkar vara det bästa. Pila var lika duktig som första gången hon sprang; hon jobbade på och ville hela tiden öka farten. Jag måste säga att det är en så otrolig känsla att se och känna ett sexspann utvecklas. Hundarna lyfter och motiverar varandra på ett fascinerande sätt. Jag tror vi är någonting stort på spåren!

Försökte ta en bild på Pila men hon var så ivrig och kunde inte stå still. Duktiga lilltjejan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.