torsdag 3 november 2011

Jag är så trög!


Det är ju det här med att ta hand om sig själv. Det är så oändligt lätt att kasta ut en hundralapp både här och där när det gäller hundarna, men fasen så mycket svårare det är med sig själv. Jag har besvärats av ett muskelproblem i en axel i typ tre månader. Har inte kunnat styrketräna ordentligt, eller knappt alls, och gått över till att använda vänsterarmen mer och mer även i vardagen.

Det är lätt att irritera sig över muskelont när jag väl är på gymmet och det inte går att lyfta skrotet. Men vad har jag gjort åt saken? Ingenting. Jag vet att mitt problem kommer från att min axel blir nerkyld när jag cyklar till jobbet. Jag vet också att det känns mycket bättre när jag värmer med värmekudde eller extra kläder. Det är fullständigt logiskt att någon värmande salva eller annat skulle hjälpa mig rejält med att läka axeln.

Jag frågade min kära vän Rose-Marie och fick tips om ett liniment. Det är säkert en månad sedan, minst. Fick bra tips men tänkte att det säkert kostar skjortan så jag väntade på bättre tider, att jag skulle få över lite extra pengar någon månad så jag kan köpa det där linimentet.

Idag cyklade jag till jobbet igen och kom att tänka på axeln. Väl i stan, stannade jag till hos en massör och frågade efter värmande medicin. Hon lyssnade på mina symptom och plockade fram ett slags roll-on stift som man stryker på huden och som sedan värmer i upp till fyra timmar. Kändes som exakt vad jag behöver. Och det är nu som det blir pinsamt.

Detta roll-on stift som är säkert tio centimeter högt och kommer räcka hur länge som helst, det kostade ett hundra sextio kronor. Ett hundra sextio kronor. Jag har inte kunnat styrketräna ordentligt på tre månader och så kostar hjälpen inte mer än en god middag för två... Jag är så trög!! Så nu lovar jag att bli bättre på att prioritera mig själv. Det är trots allt konstant jag som är den svagaste länken i vår träning och vårt tävlande.

3 kommentarer:

  1. Älskade vän du kan ju tänka dig hur trög jag är som har en son också att lägga pengar på ;)

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är det ju ofta så att om något ska vara bra och verkligen funka så kostar det skjortan :( tur att så inte var fallet här!

    Har använt samma linimentstick till mina benhinnor i sommar och det har funkat helt underbart!!!

    //Jill

    SvaraRadera
  3. Vi vet så väl men struntar oss själva...tycker att vi är båda dumt och trög :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.