lördag 5 november 2011

Familjedag


Idag har vi varit på familjeutflykt, hela flocken, jag och David. Det blev elva kilometer i ett halvdassigt men ändå småmysigt väder. Hundarna jobbade på fint trots tyngden och Diva är så klockren i led numera. Det är skönt att kunna ha henne och Kinoo fram för att avlasta Iss och Gunne ibland.

Nu är alla hundarna trötta och ligger och sover. Vi människor ska in till stan och kolla på en ny frysbox. Köpte en på återvinningen för ett par år sedan och den är fullständigt odugligt. Vi har ju alltid frysmat till hundarna på vintern, plus en massa klövar, märgben och annat. Det är på tiden att vi köper en bättre energisnålare frys! Ni som har en handfull hundar eller mer, hur stora frysar har ni? Vi har kommit fram till att vi borde ha en som är minst trehundrafemti liter. Inte helt lätt att hitta alltid...

1 kommentar:

  1. Kul att se dina hundar ute på tur! Nu blir jag sugen på att testa även om jag inte har nåt helt spann! Jag har precis köpt en nomesele till Toby men är lite osäker på hur de ska sitta... La precis upp en bild på min blogg och tänkte höra om du har lust att slänga ett öga? ;) Skulle vilja ha ett oberoende omdöme från nån annan än de jag köpt av!
    http://livetmedtoby.blogspot.com/

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.