onsdag 2 november 2011

Morgongymnastik


Issen får sin frukost på balanskudden idag. Jag brukar försöka göra någon slags övning varje frukost. Ibland blir det lydnad, ibland tricks och ibland balansövningar. Balanskudden är rund och halvfull med luft. När Issen står med alla fyra tassarna på, måste han hela tiden balansera med tyngdpunkten. Jag tycker det är en jättebra övning för kroppskontroll och finmotorik! Sen är det alltid roligt och lättsamt att träna just balans. Jag står mest och matar honom medan han kämpar på för fullt.

2 kommentarer:

  1. Kaia har en sagosten från Ikea som hon älskar, eller rättare sagt, hon älskar maten som hon får när hon står på den :) Det är min lata utväg när jag inte orkar träna, då får hon frukost på sagostenen...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, det är väääldigt bekvämt med balansträning :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.